Hawaii

Efter att vi haft en sleepover hos veronica satte vi oss i taxin mot flygplatsen och Hawaii, och efter 10 timmars flygning landade vi på O'ahu, honululu. Vi bode på ett hostel precis vid Waikiki beach, vilket låg perfekt, dock ett väldigt enkelt rum med två våningsängar, ett badrum och en fläkt. Första riktiga dagen hade vi bokat en tur runt hela ön sen tidigar. Så kl 8 på morgonen satte vi oss på en buss som tog oss runt hela ön och vi fick se de absolut finaste ställena av ön och bland det finaste jag sätt. Älskar att vänder man sig åt ena hållet så har man massa berg, och åt andra hållet är det vita sandstränder och turkost vatten. Efter en hel dag där vi upptäckt massa fina ställen skulle vi gå till ett vattenfall och det hela slutade med att vi gick och sjöng och skrattade i spöregn, vilket dock inte gjorde så mycket. Andra dagen åkte vi ut till Pearl harbor, vilket va grymt coolt att se. Vi gick ner i en ubåt som de bode på, såg USS Arizona som ligger kvar på botten, och massa mer. En dag åkte vi ut till en av de stränderna vi såg första dagen för att snorkla, ett jätte fint ställe dit folk åker för att snorkla. Själva snorklingen gick väl så där för mig måste jag erkänna, men fick se några fiskar och att bada i vattnet med massa korallrev runt om kring sig är ändå en speciell känsla. Sen åkte vi också ut till den "perfekta" stranden, vit strand och turkost vatten och inte en människa på stranden. Dock vänder vädret på ca 2 sek på Hawaii, så fick lite regn på oss i tre minuter innan det blev stålande solsken igen. Vi va ute och åt, bjöd Zara på födelsedags middag, drack sangria med dom som både på hoselet, gick ner till stranden på kvällarna och bara hade det bra. Sista dagen firade vi med en sista amerikansk frukost tillsammans med amerikanska pannkakor och sedan några timmar på Waikiki beachen innan det va dax för mig att säga hej då till tjejerna och sätta mig på planet tillbaka till Chicago. Hade en underbar vecka med världens bästa tjejer på Hawaii!
 
Fick inte med mig alla bilderna hem, men bjuder på några jag har.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det ser superhärligt ut! Ser fram emot när du berättar och visar mer bilder!

2012-09-26 @ 19:22:50
Postat av: Pappa

Avundsjuk på dig.
Skulle också Vilja vara där å snorkla

2012-09-27 @ 21:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0