Memorial day

En dag som jag igentligen skulle tillbringat hemma med min värdfamilj, stor bbq fest och parad slutade i stället med att jag tog tåget down town för lunch med några av tjejerna i millenium park. Sen gick vi bara omkring ett tag innan jag, Malin, Siri och David gick ner och satte oss vid stranden, vi satt bara i solen med fötterna hängande ut över vattnet, älskar verkligen sommaren och värmen som är här, sjuuukt 20 grader runt 10 pm. Efter några timmar där i solen tog jag och Malin oss till några amerikanska kompisar där vi tillbringade resten av kvällen. Trots att jag haft en mus utanför fönstret, glömt att tågen gick som en söndag/holiday och blev sittandes på tågstationen i 1 timma, att jag och Malin tog fel linje plus hoppade av på fel station när vi skulle till våra kompisar, så har jag haft en grymt bra start på denna veckan, svårslagen måndag med andra ord!

David Guetta

Började kvällen med förfest på Cilla och hennes kompisars hotellrum, sedan tog vi oss mot congress theatre där David Guetta spelade. Billjetterna va slutsålda, det va fullt med folk, och han va GRYM!! Några svettiga timmar senare va det över, och jag åkte med Anna och hennes kompis som också är på besök till deras hotell där jag tillbringade restan av natten. På lördagen möte jag upp Zara och en kompis till henne för lunch, besök i några butiker och sen satte jag mig i Milleniumpark innan jag åkte hem och åt middag med familjen, och hälpte farmorn som är på besök att lägga barnen. Avslutade sedan denna dagen med Veronica på bio, "what to expect when you're expecting".

Plans

Började fredagen med ett möte på Starbucks för att boka skydiving nästa söndag, bokat och klart, nästa söndag hoppar jag ut från ett flygplan, wihooo! Nu ska jag göra tråkiga "måsten" saker innan jag börjar jobba igen, och direkt efter jobbet sätter jag mig på tåget mot down town och möter upp tjejerna på ett hotell innan vi beger oss mot David Guettas spelning.

Water fight

I dag va en sån dag då jag älskar mitt jobb extra mycket, en sån dag då du inte ens ser det du gör som ett jobb. Fortfarande sommarvärme vilket betyder att största delen av dagen tillbringades ute. På eftermiddagen hade C playdate här vilket slutade med att jag och min host mom hade 5 ungar springades bakom oss med hinkar med vatten, vattenpistoler och vattenbalonger, fick mig en rejäl dusch kan jag lova. När vi efter ett bra tag gav igen tyckte dom dock inte det va riktgit lika roligt längre, så då satte vi oss ner och grillade. Efter att jag slutat åkte jag hem till Siri en snabbis innan jag avslutade dagen med ett gympass, en mycket bra dag!

Sunday

Efter knappt fyra timmars sömn vaknade jag av ett sms från Siri, och vipps så va vi tillbaka på stranden igen, dock med yttligare några grader varmare. Efter en svettig timma på stranden och många vändor i vattnet skulle siri möta upp Malin för Lcc möte, så jag gick och satte mig på starbucks innan jag gick tillbaka till stranden i yttligare några timmar. Måste nog också efter denna helgen ge mig själv lite cred för att jag inte bränt mig någonting över huvudtaget, och att jag fått mig en ny bästa vän, solskyddsfaktorn! Blev en snabb vändning hemma igen innan jag åkte och hämtade upp Siri för en kväll med resten av tjejerna på en uteservering i Evanston, perfekt avslut på en grymt bra helg!

Strandhäng

Lördagen bjöd på 30 grader så jag och Siri tog vårt pick och pack och begav oss ner till stranden, grymt fin strand med massa folk. De spelades musik, folk spelade lacrosse, volleyboll, åkte jetski, kan säga att vi trivdes rätt bra där, efter 7 timmar drog vi oss dock mot starbucks uteservering innan vi gick hem igen. Blev en snabb vändning hemma och möte sedan upp Malin vid tågstationen för att åka till några amerikanska kompisar på bbq party. En mycket lyckad dag som slutade med en mycket lyckad kväll. Kan inget annat än att säga att jag älskar mitt amerikanska liv!

Obama in town

När vi satt och åt middag idag berättade min värdpappa att det ska vara ett nato möte här i Chicago i helgen, vilket betyder att Obama plus alla andra presidenter från världen kommer hit. Ca 20 block kommer vara avstängda, alla butiker är stängda, det kommer vara tusentals poliser och ännu mer folk som protesterar, det kommer bli demostrations krig... Jag som hade planerat att vara down town iprincip hela helgen får ändra planerna. Fick också höra att det är långledigt hemma i Sverige, njut av det, här borta jobbar vi som vanligt!
Annars har jag haft en bra dag, fint väder, bra dag på jobbet och avslutade dagen med café häng med bästa tjejerna i Evanston.

Måste också slänga in att jag saknar och älskar er alla där hemma!

Beach day

28 grader, jobb, träning och strand häng får säga allt om min dag! Nu ska jag ta mitt tunga huvud och slänga mig i sängen, god natt!

Six flags

I morses satte vi oss i bilen mot six flags (nöjespark), och dagen kunde inte blivit bättre, strålande sol, värme och hyffsat lite folk. Har åkt som både superman och batman idag, och efter att provat på att vara superman en gång, så tackar jag för att jag inte sitter i hans kläder, haha. Kvällen avslutade vi med picknick och prat i en park, perfect sunday!

Chicago by night

Fredagen blev till slut bättre än vad jag trodde. Efter att jag slutat jobbet åkte jag och Siri hem till Malin för att göra oss igordning tillsammans. Sen gick vi och möte upp resten av tjejerna på tågstationen och blev sedan upphämtade av en limousine som tog oss down town. Vi stannade vid ett ställe där man har utsikt över hela Chicago ett tag, och sedan åkte vi vidare mot Wrigley Park där vi tillbringade några timmar innan vi satt oss i en taxi mot down town och Social 25. En mycket lyckad kväll som slutade i tårar, det va nämligen Leas sista kväll här i Chicago, gonna miss you!

Oflyt!

När jag vaknade i morses kände jag på mig att det skulle bli en dålig dag, vilket det blev ca 10 min senare. Kl är bara 10.30 am och än så länge har iprincip allt gått i mott mig. Fick veta att jag förmodligen bara kan gå på Lollapalooza en av de tre dagarna jag har biljett för. Va fan tänkte jag med som köpte en biljett på över 200$ dollar utan att ens kolla om det går att ta sig till Michigan själv? Någon som har lust att köra mig till Lake Michigan 6 Augusti!! Sen såg jag att planerna för idag inte riktigt va vad vi hoppades på (överreagerar förmodligen). På vägen hem efter att jag gjort naglarna funkar inte mina hörlurar, dom funkade ju för fan när jag tränade igår kväll, och för att toppa denna morgonen la jag i tvättmedlet i tvättmaskinen på fel ställe. Happy friday!! Det enda posetiva med denna dagen än så länge är att det är strålande solsken, 20 grader och jag hittade 50$ på vägen när jag va ute och gick! Håller tummarna att kvällen blir som planerat i alla fall!

Lyckorus!

Efter en bra dag på jobbet åkte jag, Malin, Anna och Siri iväg för att kolla på five years engagement, grymt rolig och lätt värd att se! Pappa, Marie och tjejerna har också äntligen bokat biljett hit, vilket gjorde min dag ännu bättre. Sjukt att jag är inne på min 9 månad här i staterna, och jag har nästan varenda vecka av tiden kvar helt färdig planerat. Vilket gör mig grymt stressad, vart fasiken tog detta året vägen?

"If I could move my family here, I would stay forever"

Falsom lake

Sista dagen vaknade vi upp av strålande solsken, jag fick frukost på sängen av Simone, tack!! Vi åkte ner till en matbutik för att träffa några av Simones kompisar och för att köpa barbeque grejer för en dag vid stranden. Åkte sedan vidare till Falsom lake, där vi låg och solade, pratade och grillade hela dagen! När vi kom hem till Simone igen ville hennes värdbarn klä ut mig till en fairy, måste säga att dom lyckades väldigt bra. Avslutade sedan kvällen med cinnamon raisins bagels och youghrt i sängen, och en mycket röd bränd kropp. Och vipps så va dessa tre underbara dagar över, snart ses vi dock igen! Har i alla fall haft en skit bra helg med Simone, älskar dig min vän!

San francisco

Efter en mycket lyckad första dag i Californien, gick vi upp tidigt och satte oss på tåget mot San francisco. Efter en tågresa på ca två timmar va vi framme mitt i smeten i San francisco. Vi kom dit ganska tidigt, så det va hyffsat tomt på gatorna, solen sken och vi gick bara runt och kollade. Vi tog en promenad till Lombard st, ner till vattnet och sen satte vi oss på en uteservering för lunch. Sen åkte vi och såg allt annat man ska se när man är i Sf, golden gate mm. Tillbaka till smeten där det kommit fram betydligt mer folk, gick i affärer, satt i solen och bara pratade och sedan möte vi upp Lea, en kompis från Chicago som är på sin resemånad. Åt middag med med henne och hennes kompis på bubba gump, en restaurang som är från filmen forest gump. Sen gick jag och simone för att ta tåget tillbaka till Sacramento, på tåget hem inståg vi också att man inte kan prata Svenska vart som helst utan att folk förstår en, haha. En mycket bra dag i alla fall med fint väder, bra sällskap och en mycket fin stad!

California

Flygning, möttes upp av Simone, lunch In and Out, school festival, Folsom Lake. I`m happy!!

Vacation

Äntligen har värmen hittat tillbaka till Chicago, och det slog till med över hela 30 grader! Sjukt skönt, och det är när värmen kommer jag känner att jag inte är i Sverige, mycket kvavare och får utomlands känsla, vilket jag älskar. Trotts det fina vädret har jag fått mycket gjort idag. kan säga att jag drabbats av "amerika stressen", och den är inte som en vanlig stress i sverige, tro mig!! Efter att inte kunnat somna för att jag ligger och tänker på allt jag har att göra, sedan vakna klarvaken kl 4 am för att jag är stressad över iprincip allt, känner jag att det sitter fint med några dagars ledighet. Nu ska jag packa färdigt, få några timmars sömn och sen sätter jag mig på planet mot Simone och California!

Return flight request

Vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag fick ett meddelande om att det är dax att söka om ett datum att åka tillbaka till Sverige. Vart tog dessa 8 månaderna vägen?? Har ju dock den bästa tiden kvar framför mig, summer!
Nu ska jag ut på en promenad och sen hem till Anna och träffa tjejerna.

Sunday and monday

I går möte jag upp Anna, veronica, Cilla och Zara på tåget mot down town, vi satte oss på ett café ett tag innan vi gick och möte upp Siri och hennes föräldrar som är här. Vi åt på våran favorit restaurang, Flat top, grymt gott! Efter en lång och trevlig lunch gick jag, veronica och Cilla vidare för lite shopping innan vi satte oss på tåget hem igen. När jag kom hem va några släktingar på besök, så satt med dom ett tag innan jag somnade som en stock.
Idag har jag firat valborg med jobb och träning, antar att det är precis så alla andra i Svedala firat denna dag också? haha, här är det ju högtidsdagar var och varannan dag, men valborg firar dom minsan inte, har dock haft en bra dag ändå. Time too sleep, god natt!