Shedd Aquarium

En dag som bestått av down town på shedd aquarium med min värdmamma och barnen, delfinshow, tacos och två timmars kvälls promenad med Siri. Bra start på veckan, och i morgon kommer Simone hit, wihoo!

Wicker park fest

Efter en bra morgon med barnen satte sig jag och tjejerna på tåget mot Wicker park där det va street fest. Grymt bra avslut på denna veckan att bara gå omkring på ett av mina favorit ställen i Chicago, lyssna på soft live musik, äta god mat, bara kolla på folk och njuta av det helt perfekta vädret, helgen blev inte så pjåkig som jag trodde...

Saturday

Efter regn kommer solsken, och denna dagen blev så mycket bättre än vad jag hade trott att den skulle bli! Mina värdföräldrar är out of town lördag morgon till söndag förmiddag, därför jag jobbar ända tills imorgon förmiddag. Alla barnen vaknade upp på bra humör, vi satt och kollade på olympspelen hela morgonen och hängde bara i huset fram tills lunch, då en babbysitter kom och hjälpte mig. Så vi åkte alla ner till stranden och tillbringade några timmar där. Hem igen och jag och Emilia gjorde oss iordning för att gå över till Kenilworth klubben där en som dom känner gifte sig. Ett mysigt utomhus bröllop va det, och jag och Emila hade en väldigt trevlig tjej stund tillsammans. När vi började tröttna på att sitta stilla gick vi tillbaka hem och jag tog med allihopa till homers för att köpa glass, och nu ligger dom alla och sover. Sjukt hur barn vissa dagar kan få en att vilja spola ner sig själv i toaleten, och vissa dagar gör dom verkligen ens dagar, måste ändå säga att hur dom än är så älskar jag dom små liven!

Give me sunday now!

Vissa veckor är sämre än andra, och detta är en sån vecka då jag bara önskar att den tar slut. Att jobba och se alla andra vara lediga och göra roliga saker suger. Har åkt över halva Chicago för att säga upp ett jäkla gym kort, som jag förövrigt redan trode va uppsagt. Pratat i sömnen med någon på gymet, fått någon slags inflamation eller något i foten, tandvärk, stress över allt och har knappt hunnit andas... Iprincip allt har bara gått emot mig denna veckan, och jag vill bara ha söndag nu! Pricken över it att i morgon när jag jobbar är det både Wicket park festival och Chicago scene boat party, vilket jag grymt gärna vill gå på, men man kan ju inte få allt. Hade dock i alla fall en väldigt mysig hemmakväll med tjejerna ikväll, vad skulle jag göra utan er? Men för att se det posetiva i det negativa så vet jag att nästa vecka kommer bli väldigt bra, för på tisdag kommer Simone hit och nästa helg är det Lollapalooza!! Nu ska jag sova så jag klarar av ett 29 timmars arbets pass, skål på den!!

Wednesday

Efter en lång dag på jobbet finns det inget bättre sätt att avsluta dagen på än med en kvällspromenad och denna utsikten!

Weekend!

Senaste helgen va en helg som bestod av det mesta! Jobbade sent på fredagskvällen, så tog ett tidigt tåg down town på lördags morgonen för att vara på hotellet när familjen Edman vaknade. Sen gick vi ut och satte oss på en uteservering för att äta brunch med Siri och Malin. Efter det gick dom ner till stranden, medans jag och Malin gick och kollade i affärer och fixade grejer för kvällen. Gick sedan upp till hotellrummet för att göra oss i ordning och förfesta, och sedan åkte vi vidare till en av våra amerikanska kompisar, Francesca som hade 20 års fest. En mycket lyckad dag och kväll som slutade med två timmars sömn i en annan kompis lägenhet innan jag satte mig på loopen mot hotellet igen. Sista dagen i Chicago för pappa och dom, så dom shoppade iprincip hela dagen, och på kvällen gick vi ut och åt innan jag åkte tillbaka hem igen. Igår kom dom upp till mig när jag jobbade på förmiddagen innan dom åkte vidare till flygplatsen. Jag fortsatte att jobba i några timmar till innan jag möte upp Siri och Malin för en power walk och ett dopp i lake Michigan. Avslutade sedan dagen med fettis och film kväll hos Siri.

Last weeks!

Helt sjuuuukt hur fort dessa två veckor gick, hann ju knappt blinka innan det va dax att säga hej då igen. Har i alla fall haft två grymt bra veckor! Att sätta sig på tåget mot down town för att träffa sin familj efter en dag på jobbet är helt underbart! Dom hann med rätt mycket även om jag inte vart med och gjort så mycket mer än att bara gå omkring på gatorna, vart ute och ätit, legat på stranden mm. En dag åkte vi också upp hit så dom fick träffa min värdfamilj, och eftersom det fortfarande är grymt varmt här så avslutade vi den dagen på stranden innan jag började jobba och dom satte sig på tåget tillbaka mot down town igen.  Sjukt kul att få se dom efter nästan 11 månader och alla va sig lika, älskar er!
Har dock inte så mycket kort att bjuda på, mer än bildbevis på att dom faktiskt vart här, haha!

Avskedsfest

Efter en förmiddag down town med la famila satte jag mig på tåget upp mot Nortbrook och för en bbq avskedsfest hos Anna. Alla tjejer va där, hennes värdfamilj och deras släktingar, strålande solsken, god mat och det blev en lyckad kväll. Kvällen slutade dock i tårar, och jag kan inte fatta att jag aldrig mer kommer sitta i deras pool room, träffa värdfamiljen, barnen, och framför allt inte att Anna i morgon inte längre bor där. Kan inte längre ringa henne och ha myskväll i hennes hus, damn vad jag kommer sakna dig, älskar mina tjejer!

Sverige besök

För en vecka sedan rullade pappa med familj in på min garageuppfart, och det va lika skönt och roligt att se dom som jag trodde att det skulle vara. Efter att dom träffat min värd familj och jag visat dom huset en snabbis tog vi en taxi down town för att checka in på hotellet. Sen gick vi ut och åt innan de "jetlegade" va tvungna att sova, haha! Eftersom jag inte har någon semester åkte jag tillbaka hem och jobbade på tisdagskvällen igen. Men vi har hunnit med rätt mycket saker ändå, Millenium park, massa restauranger, shopping, sen har dom också vart på stranden, gått på taste of Chicago, vart på navy pier mm medans jag har jobbat. I fredags kväll åkte jag dock till Shane i Lincoln park för bbq party/goodbye party för Anna som hade sin sista helg i Chicago. Har i alla fall haft en väldigt fullspäckad men otroligt bra vecka.
Har dock vart kass på att ta kort (igen)...

Good days!

Den senaste veckan har känts som en endaste lång helg, vilket dock har vart väldigt skönt! I fredags efter jobbet åkte jag, Siri, Anna och Malin down town för att träffa Veronicas familj som är här på besök. Vi satt ute i det grymt varma vädret på cheesecake factorys uteservering och pratade i några timmar, mycket trevligt! Sen gick jag, Anna och Malin vidare för att träffa Hila, en tjej från Israel som hade sin sista dag här i Chicago. Alltid lika sorgligt att säga hej då, och när kommer jag träffa henne igen liksom? Efter det tog vi oss i alla fall mot tåget för att åka hem igen. I lördags jobbade jag i några timmar innan jag satte mig på tåget down town och tillbringade resten av kvällen på en restaurang och rooftop. Och efter en vecka med endast några få timmars sömn tog jag mig ändå upp ur sängen för några få timmars jobb på söndags morgonen, innan jag möte Zara på stranden. Äntligen har temperaturen gått ner till normal sommar värme också, så efter någon timma på stranden gick vi hem till Malin för en bbq kväll. Efter en mycket bra vecka, blir det bara bättre när jag får besök från Pappa, Marie, Thilde och Vicktoria i morgon. Har inte riktgit fattat förren nu att jag faktiskt får träffa dom i morgon!
Har vart grymt dålig på att ta kort denna veckan dock, så snodde ett från grillningen hos Malin igår.

4th of July!

Efter en lyckad kväll och några få timmars sömn åkte, jag, Malin och Siri upp till Cilla för 4th of July bbq party, som vi blev inbjudna på av hennes värdfamilj. Vi hängde i poolen iprincip hela eftermiddagen innan det va dags för grillning och god mat. Efter en helt underbar och perfekt start på dagen va det dax att för en allra sista gång säga hej då till Cilla som åkte hem till Sverige idag. Det hela slutade med gråtkalas innan jag, Siri och Malin gick vidare till tåget och mot down town. När vi kom ner blev det stressigare än vad vi trodde och vi hann precis fram till fyrverkerierna ute på Navy pier i tid, vilket va väldigt mäktigt! Grymt mycket folk, grymt varmt, måste erkänna att den värmen vi haft här den senaste veckan är helt sjukt! Inte en dag under 100 degrees, och det är fasiken inte normalt att det är 35 grader mitt i natten. En mycket lyckad dag i alla fall!

Dan före dopparedan

Dagen före den stora Amerikanska dagen, "Independence day" or 4th of July. Slutade tidigt så Siri kom och hämtade upp mig så gjorde vi oss i ordning tillsammans hos henne, innan vi satte oss på tåget med Cilla och Malin. Efter middag i Wicker park och en onödig och snabb vändninig i down town åkte vi ut till Lincoln park och till våra Amerikanska kompisar där vi tillbringade resten av natten. Röda muggar, bra musik, svettiga människor och vattenkrig får säga resten om kvällen...

Work days

Måste erkänna att när sommaren är här är mitt jobb rätt så nice ändå, speciellt denna veckan. De två äldsta och min värdpappa åker iväg på Hockey camp i Minnesota tisdag - söndag, vilket betyder att det blir mindre jobb för mig. Och det bästa av allt, helg mitt i veckan, 4th of July is coming up! Idag jobbade jag bara till två, så jag hann med några timmar på stranden också. Jobbar dock nu, men började precis när barnen gick och la sig så det räknas knappt, haha. Så söta och snälla som barnen vart de senaste dagarna gör också dagarna ännu bättre!

Hur ska jag kunna lämna dessa söta ungar?

Weekend

Efter yttligare en kväll med jobb denna veckan fick jag sluta 30 min tidagare, och hann därför med tåget down town och en spontan utgång. Jag och Cilla tog samma tåg ner till Lincoln park och hem till våra Amerikanska kompisar där Malin och siri redan va. Efter ett tag där gick vi vidare till boy town och till en gayklubb. Bästa utekvällen någonsin tror jag, grymt kul och grym musik! Kl 10.30 på söndags morgonen satte sig jag och Malin på tåget tillbaka hem för att göra oss i ordning och för att åka till stranden down town. Men enligt dessa överdrivna amerikanare så va det "severe weather", så dom ställde in alla tågen, och det va lite blåsigt i några minuter och det va allt. Efter att väntat på tåget i 1 timma bestämmde vi oss i stället för att åka hem till Cilla. Vi köpte picnik, satte oss i en park och bara tog det lungt. Jag, Siri och Malin hann också med en tupplur på en gräsplätt i två timmar innan vårat tåg gick hem igen.